Jak zarządzać informacjami na stronie internetowej?

  • Jak dodać informację na swojej stronie www?

    Panel systemu CMS podzielony jest na dwie główne sekcje:

    • Sekcję zarządzania kategoriami (menu strony)
    • Sekcję zarządzania informacjami zamieszczanymi w ramach poszczególnych kategorii

    Aby dodać informację na stronie należy wybrać kategorię (zakładkę strony), do której chcemy dodać informację (np. Produkty) poprzez kliknięcie w jej nazwę. Po odświeżeniu nad formularzem dodania informacji pojawi się nazwa wybranej przez nas kategorii.Jeśli włączona jest obsługa dodawania informacji do jednej lub wielu kategorii należy przypisać informację do wybranych kategorii poprzez wybranie ich nazw z pola wyboru dostępnego po prawej stronie formularza. Wyboru więcej niż jednej kategorii dokonujemy z wciśniętym klawiszem Ctrl na klawiaturze.

    W celu dodania nowej informacji wypełniamy pola widocznego formularza. Podstawowymi jego polami są: "Tytuł / Nazwa", "Wprowadzenie", "Treść". Są to podstawowe składowe nowej informacji, którą chcemy opublikować na łamach naszej strony www. Formularz ten może się różnić o pola, które wynikają z innej struktury informacji dla danej zakładki ale zasada dodawania pozostaje bez zmian. Po zakończeniu wpisywania dodajemy informację wciskając "dodaj informację".Jeśli po wybraniu kategorii do edycji formularz wprowadzania informacji nie będzie widoczny należy go włączyć przyciskiem "pokaż formularz". Jego widok jest domyślnie wyłączony. Przyczynę tego docenią Państwo w późniejszej pracy z systemem CMS.

    Po odświeżeniu strony tytuł nowo dodanej przez nas informacji pojawi się na liście wszystkich wprowadzonych informacji z wybranej zakładki. Jej tytuł na liście będzie w kolorze czerwonym co oznacza, że nasza nowa informacja jest już dodadana do bazy ale ze statusem "zablokowana" - w tej chwili nie widoczna dla internautów. Jeśli zechcemy ją udostępnić odwiedzającym nasz serwis możemy ją odblokować poprzez odznaczenie pola, które znajduje się w kolumnie tabeli opcji oznaczonej nagłówkiem z ikoną kłódki. Od tej chwili nowo dodana przez nas informacja jest już widoczna na łamach naszego serwisu.

  • Jak zmodyfikować informacje?

  • Jak usunąć informację ze stron internetowej?

  • Do czego służą dodatkowe opcje informacji?

    Podstawowe opcje dodatkowe to:

    • Pokaż na stronie startowej - jeśli w strukturze strony przewidziany jest moduł do wyświetlania informacji powitalnych lub danych kontaktowych na stronie startowej to tą opcją możemy samodzielnie wybierać, która z wprowadzonych informacji ma zostać wyświetlona w w.w. modułach. Dostęp do tej opcji możliwy jest również w wersji skrótowej poprzez zaznaczenie pola typu checkbox na liście informacji w kolumnie oznaczonej ikoną Strona startowa przy tytule wybranej informacji
    • Wprowadzająca do kategorii - jeśli w strukturze strony przewidziany jest moduł do wyświetlania informacji powitalnych dla wybranych kategorii to tą opcją możemy samodzielnie wybierać, która z wprowadzonych informacji z danej kategorii ma zostać wyświetlona po wybraniu przez internautę dowolnej kategorii. Dostęp do tej opcji możliwy jest również w wersji skrótowej poprzez zaznaczenie pola typu checkbox na liście informacji w kolumnie oznaczonej ikoną Wprowadzająca do kategorii przy tytule wybranej informacji
    • Wybrana w kategorii - jeśli w strukturze strony przewidziany jest moduł do wyświetlania informacji wybranych w formie listy informacji do rozwinięcia to tą opcją możemy samodzielnie wybrać listę informacji, które mają zostać w ten sposób wyświetlone po wybraniu przez internautę dowolnej kategorii. Dostęp do tej opcji możliwy jest również w wersji skrótowej poprzez zaznaczenie pola typu checkbox na liście informacji w kolumnie oznaczonej ikoną Wybrana w kategorii przy tytule wybranej informacji
    • Pokaż pełną treść - jeśli w strukturze strony znajduje się podstrona, której szablon został tak skonstruowany aby poszczególne informacje w niej zawarte wyświetlane były w postaci listy informacji do rozwinięcia tzw. "zajawki" to tą opcją możemy wymusić wyświetlenie pełnej treści informacji na tej podstronie. Standardowo informacja jest też traktowana jako do wyświetlenia w formie "do rozwinięcia" jeśli w jej polu 'Wprowadzenie' znajduje się dowolny ciąg znaków.
    • Data - pole określające datę dodania informacji - opcja wykorzystywana na podstronach typu 'Aktualności'
    • Pokaż datę przy treści - standardowo przy szablonie typu 'Aktualności' na liście informacji wprowadzonych do tej podstrony automatycznie wyświetlane są daty ich wprowadzenia. Tą opcję możemy wykorzystać do samodzielnego, wybiórczego blokowania lub wyświetlania dat wprowadzenia przy informacjach
    • Kolejność wyświetlania - opcja dostępna w liście wprowadzonych informacji w kolumnie oznaczonej ikoną Kolejność wyświetlania pozwalająca na dowolne ustanawianie kolejności wyświetlanych informacji na stronie. Aby ustalić nową kolejność wyświetlania informacji należy w polach tekstowych przy poszczególnych tytułach w liście informacji wprowadzić odpowiednie liczby całkowite określające kolejność wyświetlania (1..xx) i zatwierdzić nową kolejność przyciskiem 'Ustaw kolejność' dostępnym z prawej strony, pod listą informacji.

    W zależności od złożoności projektu liczba dodatkowych opcji informacji w poszczególnych opcjach systemu CMS może się różnić i jest dokumentowana indywidualnie.

     

Opinie naszych klientów

format_quote
Projektowanie stron internetowych L77, ul. Jodłowa 18, 08 - 110 Siedlce, NIP: 8211984569
telefon: +48 601 973 314, e-mail: pobox@l77.pl
Pracujemy: pn.-pt.: 9:00 - 17:00, sb.: 10:00 - 15:00

Google+ Google+ Piotr Paprocki


Wykonamy stronę dla Ciebie

Wypełnij i wyślij poniższe zapytanie o zaprojektowanie strony internetowej

Jesteś zainteresowany Opisz pokrótce swoje wymagania / oczekiwania co do funkcjonalności i estetyki projektu dla Ciebie oraz, jeśli to możliwe podaj jeden lub więcej adresów stron, które są zbliżone do Twoich oczekiwań
Przedstaw się Prześlij kontakt do siebie Jeśli wolisz, żebym do Ciebie oddzwonił podaj swój numer telefonu